20 July 2014

Kenapa saya suka Shaklee Episod 4

Topik ni adalah satu topik yang saya paling suka. Satu topik yang saya selalu tak sabar untuk ceritakan dan kongsi pengalaman dengan anda semua.

Ianya bermula apabila saya berjumpa dengan pemimpin-pemimpin hebat group Jutawan yang datang dari pelbagai lapisan baik kakitangan kerajaan dan swasta. Ada juga yang surirumah dan mempunyai anak yang ramai. Yelahkan, zaman sekarang ni kalau anak lima memang rasanya dah cukup ramai jika dibandingkan zaman mak-mak kita dulu, ada yang adik-beradik sampai 10 orang. Tapi, zaman sekarang ni, dengan tuntutan hidup dan barang yang semakin naik harga, rasanya agak tak berapa nak mampu nak beranak ramai walaupun suami dan isteri bekerja.

Point utama saya di sini adalah, mencari pendapatan sampingan adalah salah satu cara untuk membantu mengisi ruang yang lopong, bila pendapatan atau gaji bulanan hanya cukup-cukup makan. Lebih-lebih lagi bila tak dapat nak pergi bercuti dan menunaikan kehendak anak-anak. Sedih bila semua kena budget kerana komitmen hutang lebih tinggi dari nilai gaji yang kita dapat. Sedih bila tengah bulan duit dah tinggal beberapa keping, dari ribu jadi ratus, dari ratus jadi puluh hingga jadi ringgit-ringgit. Sedih bila tak dapat kirim untuk mak dan ayah di kampung. Sedih bila adik-beradik susah tapi tak dapat nak tolong. Sedih bila kehendak diri sendiri tak dapat untuk ditunaikan kerana duit yang cukup untuk bayar hutang dan perbelanjaan harian semata.

Saya mahukan financial freedom, dan saya fikir Shaklee adalah salah satu cara untuk dapatkannya tanpa modal, tanpa bayaran bil bulanan seperti sewa kedai, gaji pekerja dan bil-bil lain. Bonus pula saya dapat pada tiap pertengahan bulan. Dapatlah cover mana yang kurang, susu, pampers anak, boleh bayar kereta, bayaran rumah in advance, boleh sedekah, boleh bagi mak ayah dan lain-lain lagi.

Siapa yang tak nak financial freedom? Bezanya kita adalah kita mahu atau tidak untuk mengubah kehidupan masing-masing. Kalau tidak bermula bagaimana hendak berjaya. Kalau tidak cuba, bagaimana nak tau kita dapat atau tidak. Kena bermula sekarang.

Jika berminat untuk menyertai Shaklee, hubungi saya secara sms,call,whassapp
 0167784204




Terima Kasih

No comments:

© Mamaisy Vitamin's House | Template Designed By Blog Bingkisan Hati