06 December 2014

ESP Mak Usu ku Yang Sedap


Hari ini saya berada di Dungun Terengganu kerana menghadiri jemputan majlis persandingan sepupu iaitu anak Mak Usu saya.
Mak Usu saya ni adalah adik kepada mak saya. Of course, adik mak saya yang paling bongsu.

Saya sampai semalam travel dari Johor. Dah lama tak balik sini..dah nak masuk 2 tahun. Di rumah yang menjadi milik mak usu sekarang dulunya adalah rumah arwah nenek..rumah di mana adik beradik mak saya dibesarkan. Rumah tu juga adalah tempat saya telah dilahirkan oleh mak saya. Betapa hati selalu merindui rumah usang ini.

Sampai je di sana, Pak Usu terus kata, "Tu mak usu tu minum susu Shaklee nak naikkan badan. Dah 3 botol (tong) dia minum." Saya senyum lebar. Cuma bezanya Pak Usu beli dari kawan dia. Takpe, Pak Usu support Shaklee dah buat hati saya kembang.

Saya pun ke dapur jumpa dan salam Mak Usu. Dulu mak usu kurus kering je macam tak cukup makan. TAPI..saya tengok badan dah naik sikit. Dan yang paling ketara adalah muka mak usu tak nampak tua sedangkan dia dah nak capai angka 50-an. KEDUT pun tak jelas. Muka berseri-seri cerah sekata. Jeragat pun mencerah dan tak kusam macam dulu. Pipi nampak  anjal dan dah tak cengkung. Mak Usu kata, "Tu ha Pak Usu belikan untuk mak usu. SEDAP SANGAT Esp ni. Mak Usu suka minum."

Makin kembang lagi hatiku. Saya pun kata," Mak Usu, kalau nak naikkan badan, Mak usu boleh juga minum Mealshakes, tambah B-complex dan Vitalea.
 Ha...makin tambah montok Mak Usu."

Apa yang penting, Mak Usu gembira. Saya pun gembira. Bila hati dah suka, terus jadi ahli. Boleh dapat harga ahli, bonus dari pembelian, pegi melancong dan diberikan anugerah khas lagi atas pentas selain mendapat kesihatan yang baik dan manfaat untuk semua orang.

Nak order, boleh PM / WHATSAPP saya 016.778.4204
JANJI TAU! 😊😍

Terima Kasih

© Mamaisy Vitamin's House | Template Designed By Blog Bingkisan Hati